Academic journal article The Middle East Journal

Chronology-Central Asia and the Caucasus

Academic journal article The Middle East Journal

Chronology-Central Asia and the Caucasus

Article excerpt

Apr. 16: The independent radio station Imruz was taken off the air in Tajikistan due to alleged "technical difficulties." Some sources believed Imruz was removed for being overly critical of government officials - it was held by some to be the only station in Tajikistan that dared to speak out against the government and broadcast on controversial social and political topics. Although the station was owned by President Emomali Rohmon's brother-inlaw, many were skeptical that it would be allowed to return to the air. [RFE-RL, 4/16]

May 2: Kyrgyzstan hosted a summit to discuss regional cooperation on energy and water issues. Prior to the summit, Kyrgyzstan had implemented electricity rationing to conserve resources at the Kyrgyz Toktogul reservoir, which accounted for 40% of Kyrgyzstan's hydroelectric energy. [RFE-RL, 5/5]

May 21: Georgian President Mikheil Saakashvili of the ruling United National Movement claimed victory in the parliamentary election. Independent exit polls indicated that Saakashvili's party received 63% of the vote, but opposition parties claimed that the election had been rigged. [Reuters, 5/21]

May 26: Up to 40,000 people gathered in Tbilisi to protest the election of Georgian President Mikheil Saakashvili and his party. Opposition parties claimed that Saakashvili had rigged the parliamentary election. …

Search by... Author
Show... All Results Primary Sources Peer-reviewed

Oops!

An unknown error has occurred. Please click the button below to reload the page. If the problem persists, please try again in a little while.