Academic journal article The Middle East Journal

Chronology: Sudan

Academic journal article The Middle East Journal

Chronology: Sudan

Article excerpt

See also, Regional Affairs 2000

Jan. 24: In an effort to isolate National Islamic Front leader Hassan al-Turabi, President `Umar al-Bashir replaced his cabinet, advisors, and nearly all state governors, leaving intact 15 former members of the cabinet, including foreign, interior, and defense ministers. [1/25 NYT, FT, WSJ, WP, 2/4 MEED]

Feb. 10: Paulino Matep's pro-government militia released three hostages-an American UN official and two Kenyan pilots-after having kept them for a week. [2/11 NYT]

Feb. 11: The London daily Financial Times reported that Sudan's operation of Canada's Talisman Energy, Incorporated, allegedly involved egregious human rights violations by the Sudanese, as oil revenues reportedly had aided the Sudanese government in its war against Christian and tribal opposition forces in the south. [2/11 FT]

The Khartoum daily Al-Sahafi al-Dawli reported that the Sudanese government would no longer facilitate meetings by the Popular Arab and Islamic Conference, headed by Hassan al-Turabi. [2/12 NYT]

Feb. 14: Despite US protests, Canadian Foreign Minister Lloyd Axworthy announced that not only would his country not impose sanctions on Talisman Energy, but Canada had also planned to reestablish ties with the government in Khartoum. …

Search by... Author
Show... All Results Primary Sources Peer-reviewed

Oops!

An unknown error has occurred. Please click the button below to reload the page. If the problem persists, please try again in a little while.