Magazine article Marketing

TV Guide Swallowed Up by European Listings Title

Magazine article Marketing

TV Guide Swallowed Up by European Listings Title

Article excerpt

News International has sold its monthly satellite listings title TV Guide to independent rival Satellite TV Europe.

The move comes four months after the UK's other satellite listings monthly, Satellite Times, went into administration, though it has continued to publish.

Satellite TV Europe, owned by 21st Century Publishing, will encorporate TV Guide into its magazine from January next year. The deal, says Nick Snow, managing director of 21st, licenses the TV Guide name to Satellite TV Europe "for at least a year", but leaves Murdoch the option of reviving the magazine at a later date.

Satellite TV Europe, is one of the fastest growing magazines in the country with year-on-year circulation in the first half of this year up 70% to 215,000.

Snow hopes to add to this a number of TV Guide's subscribers who will be offered reduced rate subscriptions to Satellite TV Europe.

TV Guide is the last remaining title in Murdoch Magazines UK which was sold to Emap in August this year in a bid to raise money at News International. …

Search by... Author
Show... All Results Primary Sources Peer-reviewed

Oops!

An unknown error has occurred. Please click the button below to reload the page. If the problem persists, please try again in a little while.