Magazine article Editor & Publisher

Will 'NY Post' Scandal Sink Murdoch Bid for 'WSJ?

Magazine article Editor & Publisher

Will 'NY Post' Scandal Sink Murdoch Bid for 'WSJ?

Article excerpt

While media insiders and all lovers of gossip decry or simply break down in tears laughing over the latest revelations surrounding Jared Paul Stern and the New York Post's "Page Six," there's a very serious side to the story: Its potential impact on Post owner Rupert Murdoch's bid for Dow Jones.

The Bancroft family, which owns most of that company, had already dragged its feet in accepting Murdoch's lavish bid, with some members expressing disapproval of how Murdoch has run his newspapers. The latest Post tidbits speak to two of the frequent charges against Murdoch: that his papers are sensationalistic and ethically-challenged, and that he likes to direct news coverage, including allegedly killing stories that might anger his business friends in China.

In a front-page story today in the rival New York Times, James Barron and Campbell Robertson focus at first on the irresistible tawdry element. Page Six, in a pre-emptive move, broke the story on Friday, in a 675-word story that tried to counter a sure-to-emerge court document in the case of ex-Poster Stern. He was suspended last year for supposedly accepting pay for play and now may sue the paper.

"And it had some pretty juicy details: the editor of the paper patronized a strip club, and the longtime author of the column, Richard Johnson, once took a $1,000 cash gift," the Times summarized.

But the Times also added: "The item also raised anew long-heard allegations that Rupert Murdoch, The Post's owner, had directed the Page Six writers to avoid items that could be seen as critical of China, where he was trying to do business. …

Search by... Author
Show... All Results Primary Sources Peer-reviewed

Oops!

An unknown error has occurred. Please click the button below to reload the page. If the problem persists, please try again in a little while.