Magazine article Editor & Publisher

Two Bangladesh Papers Fall for 'Onion' Moon Landing Story

Magazine article Editor & Publisher

Two Bangladesh Papers Fall for 'Onion' Moon Landing Story

Article excerpt

The editors of The Daily Manab Zamin in Bangladesh know a sensational news story when they see it. So when astronaut Neil Armstrong told a press conference that he had become convinced his 1969 moon landing was actually "part of an elaborate hoax orchestrated by the United States government," they rushed the story into print.

They credited the source of the story -- the Onion News Network.

A day later, having learned that The Onion is a satirical newspaper, the Manab Zamin apologized. But that day a second Bangladeshi paper, The New Nation, published it as well.

In the original Onion piece, which ran Aug. 31 on its Web site, the weekly said the Apollo 11 commander "was forced to reconsider every single detail of the monumental journey after watching a few persuasive YouTube videos" and reading a conspiracy theorist's blog.

Wrote The Onion: "It only took a few hastily written paragraphs published by this passionate denier of mankind's so-called 'greatest technological achievement' for me to realize I had been living a lie," said a visibly emotional Armstrong, addressing reporters at his home. …

Search by... Author
Show... All Results Primary Sources Peer-reviewed

Oops!

An unknown error has occurred. Please click the button below to reload the page. If the problem persists, please try again in a little while.