Newspaper article Evening Chronicle (Newcastle, England)

TV Hit by New Quiz Scandal

Newspaper article Evening Chronicle (Newcastle, England)

TV Hit by New Quiz Scandal

Article excerpt

Byline: By John Brophy

The TV phone quiz scandal deepened when broadcaster Five admitted some of its competition winners were faked.

Daily lunchtime show Brainteaser asked viewers to solve a word puzzle within five minutes.

But when the audience failed to get the right answer, names of winners listed on screen were simply made up.

On one occasion a member of the production crew went on air posing as a "winning contestant".

The quiz is produced by Cheetah Television, a subsidiary of Big Brother makers Endemol UK.

The con came to light after Five ( which knew nothing of the scam ( began a review of its premium rate telephone services. Cheetah contacted Five on Wednesday to warn "irregularities" had been found. As a result Five announced yesterday it was suspending all programming involving premium rate telephone services.

Five's chief executive, Jane Lighting, said: "We are shocked and wish to apologise unreservedly to viewers.

"The production company involved has failed to meet the high standards we demand. …

Search by... Author
Show... All Results Primary Sources Peer-reviewed

Oops!

An unknown error has occurred. Please click the button below to reload the page. If the problem persists, please try again in a little while.