Newspaper article The Evening Standard (London, England)

In the Air

Newspaper article The Evening Standard (London, England)

In the Air

Article excerpt

Byline: GIDEON SPANIER

RELATIONS between the News of the World and David Cameron's team have gone from bad to worse. There are already rumours that Rupert Murdoch has asked editor Colin Myler (right) to turn up the heat on the Tory leader. Now the Conservatives have run into more trouble after they briefed some of the NotW's rivals about Cameron's plans for a tax on plane flights. The paper got wind of this on Saturday afternoon and caused mischief by telling all and sundry they had an exclusive about the green tax plan. Cue panic at Tory HQ, which sent an urgent email to Lobby reporters around 7.30pm, claiming that the next day's NotW was going to run a "completely false" story. None of this went down well with Myler's paper, which published its report and an anti-Cameron editorial.

. STAFF on The Independent who applied for voluntary redundancy find out today whether they have been successful. Editor-in-chief Simon Kelner told staff yesterday that between 25 and 30 people are being made redundant.

However, the final number of departures is unclear. Intriguingly, the paper is rumoured to be advertising several positions in the coming weeks.

Kelner also announced subeditors will no longer work a nine-day fortnight, moving instead to five days a week. He dismissed speculation that the daily and Sunday papers could merge but some areas will move towards a seven-day operation. Insiders still wonder about a possible merger of the Sindy's magazines, Sunday Review and ABC. Tim Lewis, who joined as editor of Review last autumn, quit with a payoff last week.

. SIMON Kelner's address to staff at Independent HQ yesterday afternoon came at an awkward time.

It meant there was no chance for him to join the other big cheeses from Independent News and Media at the Cheltenham Festival, where proprietor Sir Anthony O'Reilly had splashed out on sponsorship of the [pounds sterling]170,000 Arkle Steeple Chase.

. REPORTER David Byers, who broke the "racism" story about Tory frontbencher Patrick Mercer, is paying a price for his scoop on The Times website. Byers was previously a friend of Mercer and had taken his girlfriend to the MP's home for dinner. …

Search by... Author
Show... All Results Primary Sources Peer-reviewed

Oops!

An unknown error has occurred. Please click the button below to reload the page. If the problem persists, please try again in a little while.