Newspaper article The Canadian Press

Gore under Fire from Conservatives, Jewish Leaders, for Selling to Al-Jazeera

Newspaper article The Canadian Press

Gore under Fire from Conservatives, Jewish Leaders, for Selling to Al-Jazeera

Article excerpt

Al Gore under fire for sale to Al-Jazeera

--

WASHINGTON - American conservatives and Jewish leaders are up in arms over former vice-president Al Gore's sale of Current TV to Al-Jazeera, accusing the noted climate change activist of everything from hypocrisy to lining his pockets with cash from anti-Americans.

Right-wing radio host Rush Limbaugh has been at the forefront of the attacks, pointing out that Gore sold his pet cable network to an Arab news giant owned by the royal family of oil-rich Qatar, an OPEC regime.

He also asked if some of the female hosts on the left-leaning cable news network, including Joy Behar and Jennifer Granholme, will "now have to wear burkas and veils over their faces?"

Fox News personality Bill O'Reilly piled on, maligning Gore for selling to the "anti-American" Al-Jazeera before the Jan. 1 hike in the U.S. capital gains tax.

"This is really stunning," O'Reilly said this week. "A former vice president selling his far-left cable network to anti-Americans, then trying to jam the deal to avoid higher taxes."

O'Reilly called Gore a "hypocrite," pointing to the one-time Democratic presidential nominee's assertions in a November interview that people "like me should pay our fair share."

Gore reportedly decided in December to sell Current to Al-Jazeera for US$500 million, pocketing an estimated $100 million personally in the sale. He had previously turned down an offer from the right-wing The Blaze network, rebuffing its owner, conservative pundit Glenn Beck, because of his politics.

American Jewish leaders are also expressing concern that Al-Jazeera could gain access to tens of millions of American homes via the Current TV deal. They accuse the network of anti-Israeli coverage and supporting extremist Islamic regimes.

"Al-Jazeera has a troubling record and history that is very disturbing, particularly in its Arabic language broadcasts," said Abe Foxman, head of the Anti-Defamation League, said in a statement from the organization on Friday.

"It has exploited and exaggerated the Arab-Israel conflict in a heavy-handed and propagandistic manner, and always at the expense of Israel, while giving all manner of virulent anti-Israel and even anti-Semitic extremists access to its airwaves. …

Search by... Author
Show... All Results Primary Sources Peer-reviewed

Oops!

An unknown error has occurred. Please click the button below to reload the page. If the problem persists, please try again in a little while.